20 Haziran 2013 Perşembe

Antakya'da yol tarifi almak

Antakya için hep kültürlerin ve medeniyetlerin birleştiği yer şeklinde yazılmış tanıtım yazıları veya şehrin o dillere destan mutfağını içeren gurme yazıları bir hayli popülerdir ve her yerde kolaylıkla bulunabilmektedir. Bu yüzden bunlara hiç değinmeye gerek duymadığım gibi zaten yapmış olduğum seyahatler hakkında bir şey yazmaya karar verdiğim zaman bu tip şeyler genellikle yazılarımın konusunu oluşturmuyor; tıpkı bu yazıda da olduğu gibi. Buraya yapmış olduğum kısıtlı süre zarfındaki seyahatlerden birinden döndüğümde, ekşi sözlük’e şöyle bir şey yazmıştım:

http://eksisozluk.com/entry/19176340

Bu yapmış olduğum seyahatte yanımdaki fotoğraf makinesi, yukarıda anlatılan yol tarifini istediğim kalitede pozlayabilecek kapasiteye sahip olmadığı için o anı pozlayamamış olmak uzunca bir süre içimde bir ukte olarak kalmıştı. Aradan 2 küsür sene geçti ve de bu sefer fırsatını bulup buraya bir kere daha ayak basabildikten sonra bu sefer fotoğraf makinemle aynı adres tarifine uyarak bir kiliseden diğerine yürümeye başladım.
 

 
Her yerin iki sene önce bıraktığımın aynısı olması mekanın ufaklığı ve sakinliğinden dolayı belki doğaldı ama tarifte adı geçen bakkalın dükkanın önünde sanki 2 senedir hiç oradan kalkmamış gibi aynı şekilde oturuyor olmasına hem şaşırdım, hem de sempati duydum.

Bir şehrin sizde bırakacağı sevimli etkilerin ayrıntılarda gizli oluşunu her zaman sevmişimdir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder