25 Eylül 2012 Salı

Neşet Ertaş'ın ardından

Neşet Ertaş, usta ozanlığının yanı sıra, 60lı ve 70li yıllar Türkiye’sinde, müziğin en verimli biçimlerde düzenlendiği dönemlerde; dönemin sentez müzik yapan sanatçılarına da türküleriyle ilham kaynağı olmuş bir sanatçıydı.
 
Cem Karaca ve Erkin Koray kariyerlerinin en verimli dönemlerinde, ustanın “Kendim Ettim Kendim Buldum” eserini aynı sene içerisinde (1970) yorumlamışlardı.



Erkin Koray underground çalışmalar yaptığı grubu Yeraltı Dörtlüsü ile, Kendim Ettim Kendim Buldum’u saykodelik rock düzenlemesiyle yorumlarken, Neşet Ertaş türkülerindeki mistik, bir o kadar da duygu yoğunu havayı, aynı özelliklerin zaten saykodelik müziğin karakteri içinde yer almasından ötürü çok başarılı bir düzenleme olarak dinleyiciye sunmuştu.



Cem Karaca ise türkünün dönemin rock müziğinin en popüler enstrümanlarından hammond org ile harmanlanmış bir düzenlemesini plağa okuyup, daha o dönemler çiçeği burnunda bir tarz olan Anadolu Rock adına seçkin bir sentez örnek vermişti.

 


1971 senesinde ise üstadın “Tatlı Dillim Güler Yüzlüm” isimli eseri ise Cem Karaca’nın 70li yılların ilk yarısındaki grubu Kardaşlar ile bas, davul, ıklığ ve gitarın konuştuğu bir rock düzenlemesi olarak plağa yansımış, aynı sene içerisinde Selda Bağcan ise, sade bir folk düzenlemesiyle Tarık Akan ile Filiz Akın’ın başrolde oynadığı bir filme adını verecek kadar tutmuş bir çalışmaya imza atmıştı.

 

Huzur içinde yat büyük usta; müzik seninle anlamlıydı…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder